רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

10 בספט׳ 2013

הישרדות - גרסת החגים: תזונה נכונה לחג



עצות לאכילה נבונה בתקופת החגים

חודש תשרי בפתח ותקופת החגים מתחילה, ראש השנה, יום הכיפורים וסוכות, טומנים בחובם דברים נהדרים, כגון: חופש, משפחה וטיולים. אך בצד כל אלה,אנו נמצאים בארוחות חג מרובות, שיוצרות אצל רובנו אכילה לא מבוקרת שעלולה
לצור תופעות לא נעימות כגון: תחושת מלאות, נפיחות, גזים ולעיתים גם עצירות.

עינת ששון, הדיאטנית הראשית של ניאולייף המשווקת את פגלקס, תרופה ללא מרשם רופא לטיפול בעצירות מייעצת כיצד ניתן להימנע מעצירות במהלך תקופה זו:

  1. איכלו מזונות מלאים – חשוב לשלב בארוחות החג, מזונות מלאים, כמו: קינואה, אורז מלא, דוחן, כוסמת או קטניות אחרות וכן אגוזים שונים, המכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים. נסו להכניס את המזונות המלאים בסיבים, לארוחות שונות במהלך היום ובכך תחסכו את הנפיחות הרבה הנפוצה בחג.
  1. איכלו הרבה ירקות ופירות- ירקות ופירות בכל הצורות (טרי, אפוי ואפילו צלוי) בכל הצבעים, בריאים ומרעננים. הפירות והירקות, במיוחד עם הקליפה, מכילים נוזלים וסיבים תזונתיים רבים ובהחלט עשויים להקל על העיכול.
  1. הרבו בשתיית מים – הקפידו על שתייה מרובה, כדי לשמור על מערכת העיכול. כמות סיבים רבה בתזונה הינה חשובה, אך בהיעדר מספיק נוזלים לא תשיגו את התוצאה הרצויה. נסו להתהלך עם בקבוק מים צמוד, הוא יזכיר לכם לשתות מדי פעם.
  2. הוסיפו פירות מיובשים לתפריט – כיוון שרבים מאיתנו סובלים משינוי בתדירות היציאות במהלך החג, כדאי להקדים ולהוסיף לתפריט היומי, פירות מיובשים או מיץ שזיפים. הפירות מכילים כמות סיבים גבוהה וסוכר, אשר יכולים להעלות את תדירות היציאות ולעזור מראש למנוע את הבעיה.
  3. פעילות גופנית לא תורמת רק למשקל -נצלו את החופשה לטיולים ארוכים, בחיק הטבע. הפעילות תעזור לכם להזיז את הגוף, לזרז חילוף חומרים, להקל על הכבדות ואפילו לשרוף קלוריות.
  4. מה עושים במצב של עצירות? אם אתם מכירים את נטיית גופכם בחג ולא הצלחתם למנוע את הופעת העצירות, חשוב לדעת שישנם תכשירים, ללא מרשם רופא, להקלה וריכוך הצואה. כאשר בוחרים תכשיר כזה, יש לבדוק היטב כי הוא בטוח לשימוש ואינו גורם ל"התמכרות" של מערכת העיכול כגון פגלקס, שיעיל ובטוח לשימוש למבוגרים וילדים מגיל 6 חודשים, גורם להקלה על היציאה ועל הכאבים הנלווים לה, ללא השפעה על פעולת המעי, השפעה שעלולה לגרום להתמכרות.
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget