רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

28 בינו׳ 2014

תערוכת "מינרלים ואבני חן" במוזיאון היהלומים ברמת-גן

תערוכת "מינרלים ואבני חן" מתוך האוסף הנדיר ויקר הערך של שרה ובן ציון הראל במוזיאון היהלומים ברמת-גן

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, הנמצא בבנייני בורסת היהלומים ברמת גן, מציג בימים אלה את תערוכת "מינרלים ואבני חן" מתוך האוסף של שרה ובן ציון הראל .

שנים ארוכות עשה האוצר בן ציון חיל בתעשיית אבני החן בישראל ובאותה עת בנה אוסף ייחודי של מינרלים ואבני חן נדירים ויקרי ערך, מכל קצוות העולם.עם הזמן החליט שיש למצוא מקום לאוסף נדיר זה וכך נבחר מוזיאון היהלומים להיות מקום התצוגה.

צילום: נתן דביר
אוסף הראל המוצג כעת במוזיאון מציע למבקרים מבט שאין שני לו על כ-  200 פריטים שנאספו מעשרות  ארצות שונות. ייחודו של האוסף הוא במגוון הרחב של אבני החן המוצגות בו ובגבישים הנדירים בצורתם הטבעית לצד אבני החן המלוטשות.

בין הגבישים ואבני החן המוצגים במוזיאון ניתן לזהות אמרלד, אקוואמרין, ספיר, רובי, אמטיסט, טורמלין, קוורץ, אופל, פנינה, לאפיס לזולי, ענבר, קורל, טופז וכמו כן מוצגים גבישים של זהב , כסף ונחושת .פריט מיוחד נוסף שמוצג בתערוכה הוא עץ מאובן שבתוכו התגבשו גבישי קלציט נדירים.

האוצר בן ציון הראל (1921-2004) נולד בירושלים למשפחה ששורשיה בעיר בוכרה ואשר במשך שנים סחרה באבני חן ותכשיטים. בגיל 37 הצטרף לחברת אבני החן המשפחתית ומאז עבר על פני העולם בחיפוש אחר מקורות גלם חדשים בעיקר לאבני רובי, ספיר ואמרלד.

המבקרים בתערוכה יוכלו להתרשם מחלל התצוגה שינצנץ ויחשפו לתהליך מרתק המתאר את דרכן של אבני החן ממעמקי המכרה עד לשיבוצו בתכשיטים ובאביזרי נוי .

התערוכה תיפתח מיום חמישי הקרוב ה - 30/1/14 ועד 30/03/14

 התערוכה מוצגת לקהל הרחב בימים א'- ה':
ימים א, ב, ד, ה              10:00 – 16:00
 ימי          ג'                    10:00 – 18:00

דמי כניסה למבוגר: 24 ₪
דמי כניסה ילד/ חייל/ נכה/ קשיש/ סטודנט – 12 ₪
דמי כניסה קבוצות מעל 10 אנשים  50% הנחה.
  

אתר מוזיאון היהלומים : www.diamond-museum.co.il
טלפון לבירורים: 03-6127581,  5751547
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget