רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

10 באפר׳ 2014

הישראלים מתכננים לקנות יותר באינטרנט לקראת החג


סקר של ויזה אירופה: עליה של 21% בנכונות ישראלים לקנות באינטרנט  לקראת הפסח לעומת פסח וראש השנה ב-2013



90% ממחזיקי כרטיסי חיוב בישראל קונים באינטרנט, מתוכם 46% יקנו או מתכוונים לקנות באינטרנט לקראת החג


חברת ויזה אירופה מפרסמת שוב תוצאות סקר אודות הרגלי קניות באינטרנט באמצעות כרטיסי חיוב בערב חג הפסח. הסקר נערך על ידי חברת המחקר הבינלאומית נילסן[1] בקרב מדגם מייצג של 525 איש מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל במטרה לבחון את עמדת הציבור בישראל כלפי קניות באינטרנט לקראת חג הפסח.


לדברי מנכ"ל ויזה אירופה בישראל, עודד סלומי: "ויזה אירופה בחנה את הרגלי הקניות של צרכנייה ונכונותם לרכוש באינטרנט. תוצאות המחקר מצביעות על כך שיותר ויותר אנשים עושים קניות באינטרנט באמצאות כרטיסי ויזה  , הן מטעמי נוחות ומחיר והן מתוך הרגשת ביטחון מלאה". לראייה, כ-95%  מהקונים באינטרנט אמרו שהם חשים תחושת ביטחון בעת רכישה באינטרנט באמצעות כרטיסי חיוב.

מן הדו"ח עולה כי 90% ממחזיקי כרטיס חיוב קונים באינטרנט – עליה של כ-5% מאז ראש השנה ומפסח אשתקד. מתוכם 46% מהישראלים יבצעו או מתכוונים לבצע רכישה באינטרנט לפסח עבור עצמם או בן משפחה, עם כרטיס חיוב. 13% יותר גברים מאשר נשים נכונים לרכוש באינטרנט לקראת החג.

עוד עולה מהדו"ח ביחס להתנהגות צרכנים באינטרנט כי 67% ממחזיקי כרטיס חיוב עורכים קניות של מוצרים או מבצעים תשלומים על שירותים באינטרנט בתדירות של לפחות פעם בחודש. רק אחוז קטן במיוחד, 10% ממחזיקי כרטיס חיוב, לא עורכים כלל קניות/מבצעים תשלומים באינטרנט.

ממצאים עיקריים נוספים העולים מהדו"ח:

         המחירים הנמוכים מהווים השנה את הסיבה המרכזית לביצוע רכישות באינטרנט

הסיבות העיקריות לרכישה באינטרנט הן מחירים זולים יותר (67%) ונוחות - לא צריך ללכת לחפש במקום אחר (57%). סיבות נוספות שצוינו הן היצע רחב יותר מעבר לזה הניתן להשיג בחנויות בארץ (45%), מגוון גדול יותר (36%) ומהירות (32%).


·     כרטיס אשראי מהווה את אמצעי התשלום העיקרי

מרבית הרוכשים באינטרנט משתמשים בכרטיס אשראי לצורך התשלום (62%), גידול של כ-5% משנה שעברה (57%).
ירידה ברכישות מאתרים ישראליים

40% בקרב הקונים באינטרנט קונים בדרך כלל מאתרים ישראלים לעומת 26% הקונים בדרך כלל מאתרים בחו"ל. 33% הצהירו כי קונים במידה שווה מאתרים ישראלים ומאתרים בחו"ל.

גברים ומבוגרים הם משתמשים כבדים יותר

76% מהגברים משלמים בכרטיס אשראי מספר פעמים בשבוע בהשוואה ל-64% מהנשים בלבד. בנוסף, תדירות השימוש עולה עם הגיל, כאשר השימוש בתדירות הגבוהה ביותר נמצא בקרב גילאים 40-49 (80% משתמשים כמה פעמים בשבוע).

נתוני ויזה אירופה אודות הרגלי הצריכה של ישראלים מחזיקי כרטיסי ויזה באתרי אינטרנט בינלאומיים, שנחשפים לראשונה , מצביעים על כך ש:

  • יום הרכישות "החם ביותר" באינטרנט של הצרכן הישראלי לשנת 2013 היה היום השני של דצמבר (CYBER MONDAY), אז היקף העסקאות נאמדו ב-10.5 מיליון ש"ח, כמעט כפול מהיקף הרכישות היומי הממוצע.

 כ-32.52% מהיקף הרכישה בשנת 2013 באינטרנט היו על כרטיסי טיסה, סוכנויות נסיעות, ביגוד, מלונות, ספרים ותקליטורים, בהיקף כולל של כ-661 מיליון ש"ח.


 אודות ויזה אירופה

ויזה אירופה עוסקת בטכנולוגיית תשלומים ונמצאת בבעלות בנקים חברים וספקים אחרים של שירותי תשלומים מ-37 מדינות ברחבי אירופה, ומופעלת על ידם. החברה פועלת בחזית הטכנולוגיה כדי ליצור שירותים ותשתית שמאפשרים למיליוני צרכנים, עסקים וממשלות באירופה לבצע תשלומים אלקטרוניים. חברי ויזה אירופה אחראיים להנפקת כרטיסים, להרשמת בתי עסק ולקביעת העמלות עבור הלקוחות ובתי העסק. ויזה אירופה פועלת בהתאם למודל עסקי המתאפיין בהיקף גבוה ובעלויות נמוכות, אשר מספק שירותים לחבריה. עודפי החברה מושקעים מחדש בעסק ומשמשים לשיפור ההון והעתודות.

ברחבי אירופה ישנם 500 מיליון כרטיסי ויזה, כאשר אירו אחד מכל הוצאה בסך 6.50 אירו באירופה מחויב בכרטיס ויזה. במהלך השנה עד ספטמבר 2013, הסתכם ההוצאה הכוללת בכרטיסי ויזה ב-2 טריליון אירו כאשר ההוצאה בנקודת המכירה צמחה ב-8.5 אחוז לכדי 1.4  טריליון  אירו . ההוצאה השנתית באינטרנט בכרטיסי ויזה ממשיכה   לצמוח בקצב שנתי   של 20%  ועומד על  240 מיליארד אירו.

מאז שנת 2004, שימשה ויזה אירופה כחברה נפרדת מחברת ויזה בע"מ. ויזה אירופה היא חברה שהתאגדה בבריטניה, עם רישיון בלעדי שאינו מוגבל בזמן ולא ניתן לביטול באירופה. שתי החברות פועלות בשיתוף פעולה כדי לאפשר תשלומי ויזה גלובליים. כמערכת תשלומים ייעודית באירופה, באפשרותה של ויזה אירופה להגיב במהירות לצורכי השוק הספציפיים של בנקים אירופיים ולקוחותיהם – פרטיים ועסקיים כאחד – ולעמוד ביעד שהציבה הנציבות האירופית ליצירת שוק פנימי אמיתי עבור תשלומים.


ישראל מהווה חלק מפעילות ויזה אירופה.

לקבלת מידע נוסף, בקרו באתר www.visaeurope.com



[1] סטיית התקן של המחקר – 5%
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget