רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

13 באוק׳ 2014

פרס מפעל חיים יוענק למעצב גדעון אוברזון בשבוע האופנה חולון 2014

הפרס יוענק במסגרת טקס פרסי האופנה הישראלי שיפתח את אירועי שבוע האופנה חולון HoF14 ב24 בנובמבר

שבוע האופנה חולון יפתח גם השנה באירוע הרשמי של טקס פרסי האופנה הישראלי. השנה, במסגרת הטקס, יוענק פרס מפעל חיים לאחד מבכירי תעשיית האופנה, המעצב גדעון אוברזון. הפרס מוענק מטעם מוזיאון העיצוב חולון על פי החלטת ועדת ההיגוי של הטקס, המונה נציגי העירייה, המוזיאון והתעשייה. אוברזון בעל מותג אישי ומזוהה הנושא את שמו כבר למעלה מ- 40 שנה תוך כדי שיתוף פעולה לאורך השנים עם מגוון רחב של חברות ומותגים שונים.
בשנה שעברה הוענק פרס מפעל חיים למעצבת דורין פרנקפורט. בימים אלו משתתפים מאות אנשי תעשיית האופנה בהליך בחירת המועמדים לטקס פרסי השנה באופנה 2014. הודעה על המועמדים הסופיים בכל קטגוריה תצא לקראת סוף אוקטובר. השנה מפיק ומנהל אומנותית את טקס פרסי האופנה הישראלי מוטי רייף, שהצטרף לצוות שבוע האופנה חולון.
נימוקי הבחירה בפרס מפעל חיים:

מוזיאון העיצוב חולון
בחר להעניק במסגרת טקס פרסי האופנה הישראלי שייערך בנובמבר 2014 פרס על מפעל חיים לגדעון אוברזון על תרומתו העצומה לתעשיית האופנה הישראלית. אוברזון, מוותיקי ומבכירי תעשיית האופנה בארץ הוא אחד המעצבים המרתקים, המגוונים והמשפיעים כיום בישראל. הוא מעצב בעל מותג אישי ומזוהה, שאינו מהסס לשתף פעולה עם מגוון רחב של חברות ומותגים. אמן שהשפעתו על עולם האופנה והתרבות הישראלית היא ברורה ונוכחת במשך כל שנות יצירתו.
בתחילת דרכו הביא עימו לישראל ניחוח פריזאי של אופנת בגדי ערב, אחר כך הלביש את נשות ישראל בבגדי ים וייצא את ניצוצות ארץ השמש אל בירות העולם ולבסוף, הפך למלך הריזורט בארץ ובעולם.
בעשורים האחרונים,  כשמעצבים חדשים וכוכבים צעירים מופיעים לרגע ונעלמים, שומר אוברזון על מעמדו כמוביל יצירתי שלא מפסיק להפתיע בשיתופי הפעולה שלו. אחד מאלה והמרכזי שבהם הוא צירופה של בתו קארן עם קו עצמאי בעיצובה אל הסטודיו האלגנטי ברחוב גורדון, והפיכתו לאחרונה למרכז עיצוב בלב תל אביב.

ביוגרפיה:
גדעון אוברזון, מוותיקי ובכירי תעשיית האופנה הישראלית, נולד באיטליה בשנת 1943 ועלה לישראל כשהיה בן 6 וכיום נחשב לאחד המעצבים המרתקים, מגוונים ומשפיעים בישראל בעל מותג אישי ומזוהה ואמן שהשפעתו לאורך השנים ברורה ונוכחת בתרבות הישראלית.
עם סיום לימודיו ב"אקול סינדיקט דה לה קוטור" בפריז זכה בפרס מכון הייצוא ומיד סומן כמעצב מבטיח. לאחר קולקציה ראשונה שהציג כשנתיים אחר כך פתח חנות ראשונה בשנת 1967. עם האווירה הפריזאית והניחוח החל גדעון אוברזון לעצב קולקציית בגדי ערב לנשים שזכו לתשבחות רבות ובמקביל עיצב עבור חברות אופנה שהרכיבו את התעשייה הישראלית כמו ניבה, משכית, רוזן ועוד.
בתחילת שנות ה-80 הקים מפעל לבגדי ים אשר פרץ דרך והתחרה בבית האופנה גוטקס. נשים רבות פקדו את סניפיו ולבשו את מיטב הדגמים ואלו הוצגו בתצוגות ואף יוצאו למדינות שונות בעולם. נקודת דרך נוספת היתה כאשר זומן להיות מעצב ראשי של גוטקס במקום לאה גוטליב.
במהלך השנים האחרונות פנה אוברזון לתחומי עיצוב נוספים  כמו עיצוב מכסים למחשבי HP, עיצוב דלתות לרב בריח, שטיחים לחברת כרמל ומצעים לכיתן. לאחרונה חזר לתחום בגדי הים וייצר בשיתוף פעולה עם חברת האופנה קסטרו קו בגדי ים צעיר ומצליח שנמכר בסניפי הרשת.
כיום עובד עם בתו קארן בת 48 ואמא לשניים, בוגרת לימודי כלכה ומנהל עסקים בתואר ראשון ופילוסופיה בתואר שני. קארן השיקה קו עיצוב עצמאי כאשר את היסודות למדה מאביה ואת הנושאים הטכניים למדה בקורסים במכללת שנקר. יחד הם עובדים בסטודיו אלגנטי ברחוב גורדון בתל אביב שהפך למרכז עיצובי בלב העיר.


שבוע האופנה חולון HoF14,
מוזיאון העיצוב חולון, מתחם מדיטק חולון, גולדה מאיר 6  24-29/11/2014 ימים ב'-ש'.
טקס פרסי האופנה הישראלי 24.11.2014 (למוזמנים בלבד)

רכישת הכרטיסים לכנס הבינלאומי  
החל ב22.10 בקופת מדיטק חולון 03-5021552
הנחות עבור קבוצות (8 אנשים ויותר) בטל' 03-5021551.

נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget