רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

2 במאי 2016

איך נפטרים מעודפי המשקל של "אחרי החגים"

כיצד נפטרים מעודפי הקילוגרמים  לאחר החגים?

הישראלי מעלה בחג הפסח בין 1 ק"ג עד 3 ק"ג

חג הפסח חלף עבר לו,  והגיעה עונת "אחרי החגים". רובנו נשארנו עם מספר קילוגרמים עודפים, שנוספו לנו בארוחות המשפחתיות, בטיולים, בפיקניקים ובנסיעות.... וסתם מאכילת המצות ומטעמי החג.

הרבלייף  הכן גופך לקיץ
צילום: תומר בורמד 
מנתוני חברת הרבלייף עולה כי לאחר חג הפסח, עולים בממוצע בין 1 ק"ג ל – 3 ק"ג ובכדי להשיל אותם יש לפעול באורח חיים בריא ונכון יותר.

 מיטל עזר תזונאית קלינית וספורט, היועצת לחברת הרבלייף מציעה כיצד להיפטר מהקילוגרמים העודפים שהעמסנו על עצמנו בתקופת חג הפסח, ואיך להכין עצמנו לעונת הקיץ, הבגדים הקצרים ובגד הים שכבר בפתח:

1.    לשתות הרבה מים – מים מהווים מרכיב עיקרי בתפקודו התקין של הגוף, תורמים לתחושת ערנות ואפילו מועילים לתהליך "שריפת השומן". בקיץ עוד יותר חשוב מבדרך כלל להקפיד על שתיית מים מרובה.
המטרה לשתות כליטר וחצי מים ביום ללא אימון ולהוסיף כ-500 מ"ל מים לכל שעת אימון. חשוב להתרגל לקחת בקבוק מים בתיק, לדאוג לשתות מים לאחר כל כוס קפה, לנסות לשתות מקש – יש המעידים שכך הם שותים יותר. ניתן לשדרג את טעם

מים עם תרכיז אלוורה, בטעם טבעי או בטעם מנגו כדי להגביר את השתייה וניתן לשפר את טעמם על ידי הוספת עשבי תיבול כלימונית, לואיזה, נענע וכו'.

2.     להקפיד על ארוחת בוקר – ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, השוברת את צום הלילה, מתניעה את חילוף החומרים ומכינה את הגוף ליום שלם של פעילות. לארוחת הבוקר אף תפקיד מרכזי באיזון תחושת הרעב והשובע לאורך היום ובכך היא גם תורמת לירידה במשקל. בתקופה שלאחר החגים, לא תמיד יש זמן לארוחת בוקר מלאה ומאוזנת ולכן ניתן לשלב שייק של הרבלייף או חטיף ארוחת בוקר המכיל חלבונים וסיבים תזונתיים בשילוב של ויטמינים ומינרליים.

3.    לשלב ירקות פעמיים ביום – ירקות תורמים לתחושת שובע לאורך זמן ותורמים לגוף ויטמינים ומינרלים. המטרה לשלב אותם לפחות פעמיים ביום, לדוגמא בצהריים ובערב. אפשר לחתוך ירקות גס או לחילופין פשוט לקנות ירקות "בייבי" כמו מלפפון קטן, עגבניות שרי בצבעים שונים, פטריות, גזר גמדי וכו'.

4.     להרבות באכילת סיבים תזונתיים – סיבים תזונתיים תורמים לתחושת השובע, מניעת עצירות, ובריאות מערכת העיכול. כדאי לשלב לחם מלא, להחליף את דגני הבוקר לכאלו שעשירים בסיבים תזונתיים, לשלב שיבולת שועל כדייסה או פשוט לפזר על הסלט, לשלב נבטים בסלט או בכריך, ולדאוג לשלב קטניות בארוחות בצורות שונות, לדוגמא כמג'דרה, פתיתים עם אפונה, קוסקוס עם גרגרי חומוס וכו'. ניתן לשלב משקה שיבולת שועל של הרבלייף המכיל 5 גר' סיבים תזונתיים במנה וכך גם מעלים את צריכת המים במקביל.
  
5.     לאכול לאט – למוח לוקח כ- 20 דקות לקבל איתותים של שובע מהגוף. כאשר אוכלים מהר נוטים לאכול הרבה מעבר למה שצריך. אכילה איטית מביאה לתחושת שובע וסיפוק מכמות קטנה יותר של אוכל.

6.     לעשות פעילות גופנית–  פעילות גופנית טובה לנפש ולגוף, כאשר עוסקים פעילות גופנית התחושה טובה, יותר, ערניים יותר והמוטיבציה לאכילה בריאה עולה.  חשוב לבחור את הספורט אותו אוהבים ואליו מתחברים ולהתחיל במתינות והדרגה. זה לא משנה אם זו שחייה בבריכה, גלישה בים, ריצה על הליכון בחדר ממוזג או הליכה בגינה. לאחר פעילות ספורטיבית ניתן להתפנק עם פרי או חטיפי חלבון של הרבלייף.

נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget