רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

12 במאי 2016

ממצאי סקר מיוחד לרגל יום העצמאות - מה הוא המבנה המוכר ביותר בישראל?


לרגל יום העצמאות ה-68 לישראל: מה הוא המבנה המוכר ביותר במדינת ישראל?

מגדלי עזריאלי
קרדיט: יחצ עזריאלי

סקר מיוחד ע"י גיאוקרטוגרפיה לכבוד יום העצמאות בדק ומצא: המבנה המוכר במדינת ישראל הוא מגדלי עזריאלי בפער עצום לעומת מבנה כנסת ישראל


לכבוד יום העצמאות 68 של מדינת ישראל, ערך מכון גיאוקרטוגרפיה מחקר הבודק מה הוא המבנה המוכר ביותר לישראלים? המבנים שנבחנו במסגרת הסקר: מוזיאון ארץ ישראל, מגדל שלום, עיריית תל אביב, הגנים הבהאים וכנסת ישראל.

מגדלי עזריאלי נמצאו כהמבנה המוכר ביותר ישראל, אף יותר ממבנה הכנסת.

הסקר מצא כי מגדלי עזריאלי הם המבנה המפורסם ביותר בישראל, וצויינו ע"י 3 מכל 4 אנשים, באופן בלתי נעזר, בפער ניכר לעומת כל מבנה אחר בישראל (כאשר כנסת ישראל צויינה "הרחק מאחור" במקום השני).

הפער שנמצא בין הנשאלים שציינו את מגדלי עזריאלי לעומת מבנים אחרים הינו עצום: 74% מהנשאלים ציינו את מגדלי עזריאלי כהמבנה המפורסם בישראל, לעומת 45% שציינו את מבנה כנסת ישראל. בנוסף, 45% מהנשאלים ציינו כתשובה ראשונה את מגדלי עזריאלי לעומת 17% שציינו את כנסת ישראל. את הבימה תל אביב ציינו רק 1.5% ואת בנייני  האומה ציינו רק 1.2% בלבד.

כשהתבקשו לזהות מבנים שונים בארץ, 96% מהנשאלים זיהו נכון את מגדלי עזריאלי, לעומת 94% שזיהו נכון את כנסת ישראל ו73% שזיהו נכון את עיריית תל אביב.
** המחקר נערך השבוע באמצעות סקר אינטרנטי בקרב גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישובים היהודיים בישראל.

2 במאי 2016

איך נפטרים מעודפי המשקל של "אחרי החגים"

כיצד נפטרים מעודפי הקילוגרמים  לאחר החגים?

הישראלי מעלה בחג הפסח בין 1 ק"ג עד 3 ק"ג

חג הפסח חלף עבר לו,  והגיעה עונת "אחרי החגים". רובנו נשארנו עם מספר קילוגרמים עודפים, שנוספו לנו בארוחות המשפחתיות, בטיולים, בפיקניקים ובנסיעות.... וסתם מאכילת המצות ומטעמי החג.

הרבלייף  הכן גופך לקיץ
צילום: תומר בורמד 
מנתוני חברת הרבלייף עולה כי לאחר חג הפסח, עולים בממוצע בין 1 ק"ג ל – 3 ק"ג ובכדי להשיל אותם יש לפעול באורח חיים בריא ונכון יותר.

 מיטל עזר תזונאית קלינית וספורט, היועצת לחברת הרבלייף מציעה כיצד להיפטר מהקילוגרמים העודפים שהעמסנו על עצמנו בתקופת חג הפסח, ואיך להכין עצמנו לעונת הקיץ, הבגדים הקצרים ובגד הים שכבר בפתח:

1.    לשתות הרבה מים – מים מהווים מרכיב עיקרי בתפקודו התקין של הגוף, תורמים לתחושת ערנות ואפילו מועילים לתהליך "שריפת השומן". בקיץ עוד יותר חשוב מבדרך כלל להקפיד על שתיית מים מרובה.
המטרה לשתות כליטר וחצי מים ביום ללא אימון ולהוסיף כ-500 מ"ל מים לכל שעת אימון. חשוב להתרגל לקחת בקבוק מים בתיק, לדאוג לשתות מים לאחר כל כוס קפה, לנסות לשתות מקש – יש המעידים שכך הם שותים יותר. ניתן לשדרג את טעם

מים עם תרכיז אלוורה, בטעם טבעי או בטעם מנגו כדי להגביר את השתייה וניתן לשפר את טעמם על ידי הוספת עשבי תיבול כלימונית, לואיזה, נענע וכו'.

2.     להקפיד על ארוחת בוקר – ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, השוברת את צום הלילה, מתניעה את חילוף החומרים ומכינה את הגוף ליום שלם של פעילות. לארוחת הבוקר אף תפקיד מרכזי באיזון תחושת הרעב והשובע לאורך היום ובכך היא גם תורמת לירידה במשקל. בתקופה שלאחר החגים, לא תמיד יש זמן לארוחת בוקר מלאה ומאוזנת ולכן ניתן לשלב שייק של הרבלייף או חטיף ארוחת בוקר המכיל חלבונים וסיבים תזונתיים בשילוב של ויטמינים ומינרליים.

3.    לשלב ירקות פעמיים ביום – ירקות תורמים לתחושת שובע לאורך זמן ותורמים לגוף ויטמינים ומינרלים. המטרה לשלב אותם לפחות פעמיים ביום, לדוגמא בצהריים ובערב. אפשר לחתוך ירקות גס או לחילופין פשוט לקנות ירקות "בייבי" כמו מלפפון קטן, עגבניות שרי בצבעים שונים, פטריות, גזר גמדי וכו'.

4.     להרבות באכילת סיבים תזונתיים – סיבים תזונתיים תורמים לתחושת השובע, מניעת עצירות, ובריאות מערכת העיכול. כדאי לשלב לחם מלא, להחליף את דגני הבוקר לכאלו שעשירים בסיבים תזונתיים, לשלב שיבולת שועל כדייסה או פשוט לפזר על הסלט, לשלב נבטים בסלט או בכריך, ולדאוג לשלב קטניות בארוחות בצורות שונות, לדוגמא כמג'דרה, פתיתים עם אפונה, קוסקוס עם גרגרי חומוס וכו'. ניתן לשלב משקה שיבולת שועל של הרבלייף המכיל 5 גר' סיבים תזונתיים במנה וכך גם מעלים את צריכת המים במקביל.
  
5.     לאכול לאט – למוח לוקח כ- 20 דקות לקבל איתותים של שובע מהגוף. כאשר אוכלים מהר נוטים לאכול הרבה מעבר למה שצריך. אכילה איטית מביאה לתחושת שובע וסיפוק מכמות קטנה יותר של אוכל.

6.     לעשות פעילות גופנית–  פעילות גופנית טובה לנפש ולגוף, כאשר עוסקים פעילות גופנית התחושה טובה, יותר, ערניים יותר והמוטיבציה לאכילה בריאה עולה.  חשוב לבחור את הספורט אותו אוהבים ואליו מתחברים ולהתחיל במתינות והדרגה. זה לא משנה אם זו שחייה בבריכה, גלישה בים, ריצה על הליכון בחדר ממוזג או הליכה בגינה. לאחר פעילות ספורטיבית ניתן להתפנק עם פרי או חטיפי חלבון של הרבלייף.

טיב טעם טיפים לבחירת והכנת בשר על האש

רשת טיב טעם מנדבת: טיפים לבחירת הבשר והכנתו בפיקניקים של יום העצמאות

לקראת חגיגות עצמאות 2016, מנדבת רשת טיב טעם טיפים לבחירת הבשר הנכון והכנתו  על המנגל.

סטייק על הגריל טיב טעם
צלם: אסף לוי
פריך וחרוך מבחוץ, אדמדם מבפנים - כולנו מכירים את הכלל, אבל איך מגיעים לדרגת העשייה המדויקת הזאת? הכללים פשוטים ולמרבה הפלא קלים לביצוע.
 ראשית, יש לבחור את סוג הבשר הנכון - ורד הצלע, אנטרקוט, סטייק ניו יורק או לאס וגאס, דלמוניקו וכיו"ב, הם כולם שמות שונים לאותו חלק בשר – האנטרקוט. בנוסף, אפשר למצוא את הריב איי (סטייק עין), שמקורו בצלעות הבקר (האנטרקוט מקורו בחלק שמתחת לפילה). שני חלקים אלה הם חלקים אידיאליים לבשר בצליה על האש, עם או ללא עצמות.

בשר בעובי נכון: בקשו מהקצב של טיב טעם שיפרוס לכם את הסטייקים לעובי של 3 ס"מ לפחות, ואפשר גם 4 ס"מ. סטייקים דקים יותר ייעשו מהר מדי ויתייבשו בצליה על האש, וחבל. לא נורא אם מחלקים סטייק עבה ועסיסי בין שני סועדים – גרוע הרבה יותר הוא להגיש סטייק דק אחד, יבש ואפרפר לסועד.
השתמשו בסטייקים בטמפרטורת החדר בלבד - הוציאו אותם זמן מספיק מראש מהמקרר, או תנו להם חימום קל – שניות, ממש – במיקרו, בתוכנית הפשרה. בשר קפוא הפשירו במקרר, לילה מראש, ואז הביאו אותו לטמפרטורת החדר. רצוי לא להפשיר בשר מחוץ למקרר, כיון שאין לכם שליטה טובה על התהליך.
השתמשו באש חזקה ובטמפרטורות גבוהות: הלהיטו את הגריל. שמנו אותו ותנו לו להגיע שוב לטמפרטורה גבוהה לפני שאתם מניחים עליו את הבשר. מכת חום היא חלק חשוב מהעניין כאן!

אל תתפתו להניח עשרה סטיקים בבת אחת על הגריל, לצופף אותם או ליצור מצב שבו הם מכסים זה את זה: תנו להם מרווח והקפידו שכל סטייק וסטייק יהיה חשוף לחום. שוב – לא נורא אם מתחלקים בסטייק ו"משלימים" אחר כך. להפך: כך אוכלים גם את הבשר כשהוא חם, ולא מגיעים לסוף הסטייק כשהוא קר... זכרו את כללי האסאדו הארגנטינאי: סובבים בין האורחים ומגישים להם חתיכות קטנות אבל עשויות כמו שצריך.
 תיבול? כן, אבל פשוט. בשר בקר טוב ואיכותי אין צורך לתבל במרינדות מסובכות. יותר מזה: אם אתם משרים את הבשר, שימו לב שהמרינדה לא תהיה "קשה" מדי: יותר מדי סויה, מיץ פירות (ובמיוחד פפאיה) עלולים לפרק את סיבי הבשר ולהפוך אותו לסמרטוטי. הברשה בשמן זית, מעט מלח ופלפל – וסוכר חום או סוכר לבןיספיקו.
בשביל מה הסוכר? בחשיפה לחום האש, הסוכר הופך לקרמל ומצפה את הבשר שלכם בסימני חריכה. כך מקבלים בשר מקורמל יפה.
אל תחתכו את הבשר כדי לראות "אם הוא עשוי". דבר זה יגרום להתייבשות הבשר. תמיד אפשר להחזיר לאש לעוד רגע, אבל זכרו שהסטייקים ממשיכים להתבשל גם אחרי שהסירו אותם מהאש (הם חמים). אם צריך לצלות שוב – צלו ממש זמן קצר.
שיפודי אנטרקוט - יופי של רעיון! הסטייקים בכל זאת עבים מדי, או שה"קליינטים" רבים? חלקו אותם לקוביות ושפדו. רצוי לגלגל את קוביות הבשר בתערובת תבלינים לבשר
בסיום
הצלייה,  רצוי להעביר את הבשר לרשת או קרש ולא לצלחת, בוודאי שלו לצלחת קרה. כך
האדים לא יצטברו בתוך הבשר ותקבלו את הקרום הפריך שרציתם.
הניחו כמה ראשי שום חצוייםמוברשים בשמן זיתבפינות הגריל. במקומות האלה לא תשתמשו ממילא עבור בשר, אבל מספיק שהם יהיו חמים, כדי לאפות עליהם את ראשי השום ולרכך אותם.

אחרי שתסיימו עם הבשר, נצלו את החום שנותר לצליית ירקותעגבניות חצויות, פלפלים או קישואים, יש להבריש הכל בשמן זית. ניתן גם פרוסות פרי כמו אפרסקים או אננסים, אותם יש להגיש האפרסקים עם מעט חומץ בלסמי מתישן.
המלצות לתערובת תבלינים לבשר על האש:

חומרים:
שלוש כפות סוכר
שלוש כפות מלח
כפית פפריקה
כף אבקת חרדל טובה
חצי כפית פלפל שחור גרוס
חצי כפית זרעי כוסברה גרוסים או כף של זרעים מרוסקים
חצי כפית אורגנו יבש
חצי כפית טימין יבש

אופן ההכנה:
יש לשפוך בקערה קטנה, ולערבב את כל המרכיבים
לפזר את התערובת על הבשר ולצפות אותו היטב ולצלות.

 בתאבון, וחג עצמאות שמייח!
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget